پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5066
-
الف
+

برنامه های روز ملی هنرهای نمايشی اعلام شد

برنامه های روز ملی هنرهای نمايشی در استان های مختلف اعلام شد.

برنامه های روز ملی هنرهای نمايشی در استان های مختلف اعلام شد.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، اجرای برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی با تاکید بر اجرای عمومی آثار نمایشی صحنه ای و خیابانی در تمامی استان های کشور همزمان با آغاز سال جدید خورشیدی و همچنین روز ملی هنرهای نمایشی در 7 فروردین از جمله برنامه های 34 منطقه استانی کشور اعلام شده است.

استان آذربایجان شرقی در چهارچوب برنامه های امسال میلادی اجرای مراسم روز جهانی تئاتر را در روز 7 فروردین برگزار خواهد کرد.

استان آذربایجان غربی اجرای نمایش خیابانی «اتیل ماتیل »نوشته و کارگردانی وحید حصاری و اجرای «آئین تکم گردانی» در شهرهای میاندوآب، نقده، خوی و سلماس را در برنامه دارد. هوشنگ بابایی در میاندوآب ، شهرام حصاری در نقده، جعفر وهاب پور در خوی و ناصر بیضایی در سلماس اجرای این آیین را کارگردانی خواهند کرد.

استان اردبیل اجرای نمایش های خیابانی، آیینی و سنتی ویژه مسافران نوروزی و اجرای مراسم ویژه روز جهانی تئاتر از جمله برنامه های این استان خواهد بود.

استان البرز با دو نمایش صحنه ای به استقبال تعطیلات نوروز می رود و نمایش های «طلبکاران سمج» کاری از پژمان پهلوانی و «شب بوی شرقی» اثری از میرحامد عظیمی از روز ملی هنرهای نمایشی میزبان مخاطبان و میهمانان نوروزی می شوند.

منطقه آزاد ارس نیز که از 7 فروردین پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس را برگزار خواهد کرد میزبان 50 نمایش خیابانی از استان های مختلف کشور خواهد بود که در شهر جلفا به اجرا در می آیند.

استان اصفهان نیز در تدارک اجرای نمایش های خیابانی برای گرامی داشت این روز جهانی است استان ایلام برگزاری همایش فتح آسمان را برگزار خواهد کرد و این همایش در مناطق مرزی و با اجرای 80 نمایش در چهار نقطه استان برگزار می شود.

استان بوشهر همچون سال های گذشته اجرای نمایش بر روی قایق در بندر گناوه و اجرای نمایش در هر یک از شهر های استان همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی را در دستور کار دارد.

تهران هم با افتتاح تماشاخانه ای جدید در شهریار، راه اندازی کارناوال نوروزی در فیروزکوه با موضوعات بومی و سنتی و اجرای مراسم ویژه روز جهانی تئاتر را برگزار می کند.

استان چهار محال و بختیاری با برنامه های مسابقه طراحی لباس و گریم عمو نوروز و حاجی فیروز و ننه سرما، برگزاری جشنواره پانتومیم عمو نوروز و کاروان استقبال از بهار و اجرای نمایش های خیابانی در شهرکرد، اجرای نمایش «پشت کلانتری» به کارگردانی حسن مجیدی، کارناوال استقبال از بهار در بروجن و برگزاری روز جهانی تئاتر به صورت ویژه از جمله برنامه های این استان است.

در حالی که خراسانهای رضوی و شمالی اجرای نمایش های خیابانی و خراسال جنوبی اجرای 10 نمایش صحنه ای و خیابانی را همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی در شهرهای استان آغاز خواهد کرد.

نمایش های خیابانی «آفت » کاری از صادق عرب در شهرستان نهبندان، «تولد» به کارگردانی ابوالفضل نخعی در بیرجند، «عشق سوزان» اثری از آذر همایون در فردوس، «گنج پنهان» کاری از علی تصویری در فردوس، « مامدرن هستیم» به کارگردانی غلامرضا محمدی در زیرکوه ، «شهر پاکیزه» اثری از حمید سالمی در فردوس، « فسقلی های شاکی» کاری از صابر رنجبر در قاین، « حاجی فیروز در شهر عجایب» به کارگردانی صابر رنجبر در قاین و «آب مایع حیات است » کاری از صابر رنجبر در قاین به اجرا در می آیند.

استان خوزستان علاوه بر اجرای نمایش و مراسم روز جهانی تئاتر افتتاح و تجهیز 5 پلاتو جدید را در این استان برگزار خواهد کرد.
استان زنجان اجرای نمایش های خیابانی و استان سمنان اجرای شاهنامه خوانی و نقالی توسط هومن شهرستانی و استان سیستان و بلوچستان اجرای عمومی تئاتر در تمامی شهرستان های استان و برگزاری مراسم ویژه روز جهانی تئاتر را از جمله برنامه های نوروزی خود اعلام کرده اند.

استان فارس اجرای نمایش های شاد فضای باز در همه شهرهای استان را تا 13 فروردین، اجرای 10 نمایش خیابانی در شهر شیراز، کارناوال نوروزی آیین های سنتی و اجرای دو نمایش شاد عروسکی را در شهر شیراز در برنامه دارد.

ه خ / ا.ا

نظر شما
ارسال نظر